Submissions

Online Submissions

Already have a Username/Password for Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie?
Go to Login

Need a Username/Password?
Go to Registration

Registration and login are required to submit items online and to check the status of current submissions.

 

Author Guidelines

Manuscript Preparation

Manuscripts should be prepared in Letter (8 ½ x 11-inch) format and should not exceed 6500 words, excluding graphics. Articles should be double-spaced, including quotations and references. They should include a title page on which appear the title of the manuscript, the full name of the author(s) along with position and institutional affiliation, mailing address, e-mail address, and telephone number of the contact author. An abstract of 75-150 words should be placed on a separate page following the title page. While the title should appear at the top of the first manuscript page, no reference to the author(s) should appear there or any other place in the manuscript. Elements of style, including headings, tables, figures and references should be prepared according to the Publication Manual of the American Psychological Association, 6th Edition, 2010.



Préparation du manuscrit

Les manuscrits doivent être présentés en format lettre (8 x 11 po) et ne devraient pas dépasser 6500 mots, à l’exclusion des graphiques. Les articles doivent être à double interligne, y compris les citations et les références. Ils doivent comprendre une page couverture sur laquelle apparaissent le titre du manuscrit, le nom de l’auteur ou des auteurs, ainsi que le poste occupé, l’appartenance institutionnelle, l’adresse postale, l’adresse courriel et le numéro de téléphone de l’auteur à contacter. Un résumé de 75 à 100 mots devrait suivre sur une page distincte. Bien que le titre doive être inscrit en haut de la première page du manuscrit, aucune référence à l’auteur ou aux auteurs ne devrait paraître sur la page de résumé, ni ailleurs dans le manuscrit. Les éléments de style, y compris les en-têtes, les tables, les figures et les références doivent respecter les conventions stylistiques du Publication Manual of the American Psychological Association, 6ème édition, 2010.


 

Submission Preparation Checklist

As part of the submission process, authors are required to check off their submission's compliance with all of the following items, and submissions may be returned to authors that do not adhere to these guidelines.

  1. CJLT’s review process is conducted electronically using the OJS online submission system. We encourage you to submit your articles through this site. Alternately, authors may email their manuscripts to the Editor at cjlt@ualberta.ca as an attachment in MSWord.


    Le processus d’évaluation de la RCAT s’effectue désormais électroniquement par l’entremise du système de soumission en ligne d’OJS. On encourage les auteurs à soumettre leur article à travers ce site. Les auteurs peuvent également envoyer leur manuscrit au rédacteur par courriel à l’adresse cjlt@ualberta.ca sous forme de fichier joint en format MSWord.
  2. Manuscripts should be accompanied by a letter stating that the manuscript is original material that has not been published and is not currently being considered for publication elsewhere.

    Les manuscrits doivent être accompagnés d’une lettre précisant que le manuscrit est un document original qui n’a pas encore été publié et qui n’est pas sous considération pour publication ailleurs.
  3. If the manuscript contains copyright materials, the author should note this in the cover letter and indicate when letters of permission will be forwarded to the Editor.
    Si le manuscrit contient des citations protégées par des droits d’auteur, l’auteur du manuscrit doit le préciser sur la lettre de présentation et indiquer la date anticipée d’envoi des lettres de permission au rédacteur en chef.
 

Copyright Notice

Copyright Notice

All articles in the Canadian Journal of Learning and Technology may not be reproduced without permission.
 For permission please contact: CNIE / RCIÉ, 260 Dalhousie Street, Suite 204, Ottawa, Ontario, Canada K1N 7E4



Droits d’auteur



Les articles publiés dans la Revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie ne peuvent être reproduits sans la permission du bureau de la rédaction. Veuillez adresser toute demande à: CNIE / RCIÉ, 260 Dalhousie Street, Suite 204, Ottawa, Ontario, Canada K1N 7E4

 

Privacy Statement

The names and email addresses entered in this journal site will be used exclusively for the stated purposes of this journal and will not be made available for any other purpose or to any other party.