Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie


The Canadian Journal of Learning and Technology is a peer-reviewed journal that welcomes papers on all aspects of educational technology and learning. Topics may include, but are not limited to: learning theory and technology, cognition and technology, instructional design theory and application, online learning, computer applications in education, simulations and gaming, and other aspects of the use of technology in the learning process. Manuscripts may be submitted either in English or in French.

Announcements

 
No announcements have been published.
 
More Announcements...

Vol 40, No 2 (2014)

Table of Contents

Editorial

Editorial / Éditorial PDF
Heather Kanuka

Articles

Digitizing practical production work for high-stakes assessments / La numérisation de travaux pratiques de production pour les évaluations à enjeux élevés / La numérisation de travaux pratiques de production pour les évaluations à enjeux élevés PDF
Paul Newhouse, Pina Tarricone
L’utilisation d’internet par les parents d’enfants ayant un trouble du spectre de l’autisme / Internet use by parents of children with autism spectrum disorders PDF
Georgette Goupil, Nathalie Poirier, Catherine des Rivières, Jean Bégin, Valérie Michaud
Investigating the Benefits and Challenges of Using Laptop Computers in Higher Education Classrooms / Étude sur les avantages et les défis associés à l'utilisation d'ordinateurs portables dans les salles de classe d'enseignement supérieur PDF
Robin Holding Kay, Sharon Lauricella
Research priorities in mobile learning: An international Delphi study / Les priorités de recherche en matière d'apprentissage mobile: Une étude de Delphes internationale PDF
Yu-Chang Hsu, Yu-Hui Ching, Chareen Snelson
Co-Teaching an Online Action Research Class / Co-enseignement et classe de recherche-action en ligne PDF
Brent G Wilson, Jennifer Linder VanBerschot

Book Review

Book Review of Handbook of Mobile Learning PDF
Mohamed Ally


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.