Canadian Journal of Learning and Technology / La revue canadienne de l’apprentissage et de la technologie


The Canadian Journal of Learning and Technology is a peer-reviewed journal that welcomes papers on all aspects of educational technology and learning. Topics may include, but are not limited to: learning theory and technology, cognition and technology, instructional design theory and application, online learning, computer applications in education, simulations and gaming, and other aspects of the use of technology in the learning process. Manuscripts may be submitted either in English or in French.

Announcements

 
No announcements have been published.
 
More Announcements...

Vol 41, No 4 (2015): Special Issue

Table of Contents

Editorial

CJLT Special Issue Editorial Editorial | Éditorial du numéro spécial de la RCAT PDF
Michael Power, Peggy A. Ertmer

Online Learning from the Instructional Designer’s Perspective: Canadian and European French-language Case Studies

Developing Tutorials for Several Institutional Partners: A Real Challenge! | Développer des tutoriels pour plusieurs institutions partenaires : un réel défi ! PDF
Brigitte Belzile
The Challenge of Designing Blended Courses: From Structured Design to Creative Faculty Support! | Les beaux défis du design de cours hybrides : du design structuré à l’accompagnement créatif ! PDF
Catherine Carré
Being an Instructional Designer: A Job requiring Innovation and Trust | Être conseiller ou conseillère pédagogique, un travail d’innovation et de confiance PDF
Serge Gérin-Lajoie
Evolution of the Instructional Design in a Series of Online Workshops | L’évolution d’un design pédagogique dans le développement d’ateliers en ligne PDF
Anne Patry, Elizabeth Campbell Brown, Rémi Rousseau, Jeanette Caron
From Telecourses to Online Courses: A Story of Redesign | Du cours télévisé au cours en ligne : une histoire de redesign PDF
Claude Potvin
“And the walls came a-tumblin’ down…” | Comment recréer l’ambiance propre au séminaire dans un cours en ligne? PDF
Thomas Michael Power
Implementing a Diversity-Orientated Online Graduate-Level Health Professions Education Program | Soutenir la mise en place d’un programme de maîtrise en pédagogie universitaire des sciences de la santé offert à distance par et pour la diversité PDF
Isabelle Savard
An Online Training Course to Learn How to Teach Online | Former en ligne pour apprendre à former en ligne PDF
Sylviane Bachy, Marcel Lebrun
Course Design and Delivery Specifications as a Tool for Ensuring Quality in an Online Training Program | Une charte pédagogique comme outil de qualité d’un programme en ligne PDF
Françoise Docq
From Intent to Action: An Iterative Engineering Process | De l’intention à la maturité : une ingénierie itérative PDF
Patrice Mouton, Jacques Rodet, Sylvain Vacaresse
Guiding Professional Life-long Learning Projects: The Case of an Immersive Blended Learning Certificate | Accompagner des projets professionnels en formation continue : le cas d’un certificat de formation hybride et immersive PDF
Kalliopi Benetos, Daniel Peraya
A Learning Module for BA Students to Develop ICT Skills for their Learning Activities | Un module de formation visant le développement des compétences TICE chez les étudiants en baccalauréat PDF
Hervé Platteaux, Sergio Hoein
How do you Implement a Digital Environment to Support a Training Group? | Comment organiser son environnement numérique pour soutenir le groupe en formation ? PDF
Anne Ronchi


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.